Pronombres Personales: Kata Ganti Diri Dalam Bahasa Sepanyol 2

Salam sejahtera dan salam perpaduan...

Sekali lagi kita diberi kesempatan untuk bersua melalui tutorial bahasa Sepanyol ini. Saya ingin megajak anda untuk membuat sedikit ulangkaji mengenai post sebelum ini iaitu Pronombres Personales: Kata Ganti Diri Dalam Bahasa Sepanyol.

Kata Kerja Sepanyol

Apabila kita membahas mengenai Pronombres Personales ini, sedar maupun tidak sebenarnya Pronombres Personales sememangnya sama sahaja jika dikaitkan dengan bahasa Malaysia. Oleh itu, ia sememangnya mudah bagi kita untuk mempelajari bahasa Sepanyol.

Sepintas untuk mengulangkaji topik Kata Ganti Diri dalam bahasa Sepanyol;

Yo - Saya, aku
Tú - Kamu, kau
Él
Él
Él (m) / Ella (f) - Dia
Usted - Anda
Nosotros (m) / Nosotras (f) - kami, kita
Vosotros (m) / Vosotras (f) - kamu
Ellos (m) / Ellas (f) - Mereka
Ustedes (p) - Anda 


Kita sudah mempelajari dan memahami topik Pronombres Personales ini secara teori. Bagaimanapun, hanya sekadar mempelajari teorinya tidak akan lengkap jika kita tidak mempraktik. Namun persoalannya, adakah betul cara sebutan kita? Semestinya persoalan ini akan menghantui benak fikiran kita. Sama seperti saya sebelumnya, saya juga sangsi kalau-kalau apa yang disebut itu sama ada betul atau tidak.


Mahu mempelajari cara sebutan yang betul?


Cuba anda dengar mengenai penerangan / penjelasan tentang penggunaan Pronombres Personales. Beri perhatian khusus tentang bagaimana pengajar tersebut mengucapkan kata demi kata mengenai kata Ganti Diri seperti yang dipelajari (ulangkaji) sebelumnya.

Perkara yang paling penting sebenarnya adalah kita boleh mengerti dan mendengar bagimana perkataan-perkataan tersebut (Yo, Tú,  Él / Ella, Usted, Nosotros dll) diucapkan oleh seorang penutur asli bahasa Sepanyol (nativo = native speaker).

Semoga post kali ini benar-benar membantu anda untuk meningkatkan tahap pemahaman untuk topik Pronombres Personales. Jika terdapat sebarang pertanyaan, penambahbaikan mengenai post ini anda bolehlah meninggalkan komen pada ruang komen seperti di bawah ini. Anda juga boleh menghubungi saya DI SINI

Él
Él

Selamat mencuba!

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Pronombres Personales: Kata Ganti Diri Dalam Bahasa Sepanyol 2"

Post a Comment